LIVE STREAM

Friday 18 April 2014

DOTA2 Leaders Championship 2014


Setelah sekian lama tidak mengemas kini blog milik saya, ini merupakan entri terbaru dari saya dan saya akan membuat rangkuman berkenaan satu pertandingan yang telah diadakan beberapa minggu yang lalu.

Pertandingan yang saya maksudkan adalah Dota 2 Leaders Championship 2014 yang telah dianjurkan dan diuruskan oleh VeryLag Gaming Community. Pertandingan ini telah menerima sokongan dan ditaja oleh TMT.my, e-Club Malaysia dan juga Cooler Master.

Pertandingan ini menawarkan hadiah yang agak lumayan dan telah berjaya menarik minat pasukan-pasukan amatur di Malaysia untuk menyertai pertandingan ini dan anggaran pasukan yang telah menyertai pertandingan ini adalah sebanyak 160 pasukan. Ini merupakan satu kejayaan kepada pasukan VeryLag kerana telah berjaya menarik sebegitu banyak pasukan untuk menyertai pertandingan yang dianjurkan oleh mereka.

Mereka telah mengambil keputusan untuk membuat 3 pusingan pertandingan iaitu 2 pusingan kelayakan dan 1 pusingan akhir. Pertandingan ini telah mengambil masa selama 3 minggu untuk ditamatkan. Pada 14 April yang lalu, Invasion e-Sport telah berjaya mendapat tempat pertama dan telah membawa pulang 5 CM Storm Quick Fire Stealth Mechanical Keyboard yang beranggaran RM350 setiap satu.

Dibawah ini saya sertakan senarai pasukan-pasukan yang telah berjaya menempah tempat di dalam pertandingan tersebut.






No comments:

Post a Comment