LIVE STREAM

Saturday 19 April 2014

Queens Clan Malaysia


Mungkin anda tidak pernah mengambil tahu ataupun tidak pernah mendengar nama pasukan Queens Clan. Pasukan ini merupakan salah satu pasukan yang telah menceburi permainan komputer sejak tahun 2011. Jangan terkejut jika saya katakan pasukan ini terdiri daripada wanita-wanita yang meminati permainan komputer seperti DOTA dan juga DOTA2. Mereka merupakan pasukan pertama yang ditubuhkan dari kalangan wanita.

Mereka telah membuktikan bahawa bukan sahaja lelaki boleh bermain permainan komputer tetapi wanita juga boleh berbuat demikian. Baru-baru ini mereka telah memasuki beberapa pertandingan DOTA2 yang telah dianjurkan khas untuk pasukan-pasukan wanita yang terdapat di Asia Tenggara sahaja.

Antara pertandingan yang telah mereka masuki adalah :





Bukan ini sahaja, ramai antara mereka merupakan pelajar-pelajar Universiti tempatan dan juga ada antara mereka yang telah bekerja dan berkahwin. Jesteru itu, saya ingin tegaskan bahawa bermain permainan komputer bukan sahaja suatu hobi dimasa lapang malah anda boleh mengeratkan lagi tali persahabatan sesama manusia dengan cara bermain permainan komputer. 



No comments:

Post a Comment